België en Frankrijk - Reisverslag uit Verdun, Frankrijk van Michiel Jong - WaarBenJij.nu België en Frankrijk - Reisverslag uit Verdun, Frankrijk van Michiel Jong - WaarBenJij.nu

België en Frankrijk

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Michiel

13 Oktober 2012 | Frankrijk, Verdun

Ik ben nu een aardig eind op weg, maar ik weet toch niet zeker of ik fietsend naar Italië wil gaan.
Het is op zich wel een leuke manier van reizen, maar de eenzaamheid maakt het erg vervelend.Ook merk ik dat ik fiets om ergens te komen, en niet zozeer voor het fietsen op zich.
Ik ga in ieder geval door tot aan Taizé, maar ik weet niet of ik daarna nog verder op de fiets ga. Ik wil nog wel andere manieren van reizen uitproberen, zoals liften.



Op zondag 7 oktober ben ik vanuit Den Bosch vertrokken. Ik ben langs Eindhoven naar België gefietst, tot het plaatsje Neerpelt. De camping waar ik wilde overnachten bleek eigenlijk gesloten te zijn, maar omdat het toch al laat was kon ik van de eigenares nog wel daar staan. Uiteindelijk heb ik daar niet mijn tent opgezet, maar heb ik op de vloer van het WC gebouw geslapen, aangezien ik toch de enige op de camping was, en dit veel makkelijker en warmer was dan de tent.

De volgende dag ben ik doorgefietst tot Namen, waar een jeugdherberg was. Ik ben veel te lang doorgefietst en kwam pas rond half 10 aan. Opvallend was dat de bedden daar niet veel beter sliepen dan de vloer van het WC gebouw.

Toen ik ik Namen wakker werd, zag ik ineens dat ik tussen de heuvels en steile hellingen zat. De avond daarvoor was dat nog niet opgevallen omdat het zo donker was. Onderweg heb ik nog een rots beklommen waaraan ook een plakkaat hing waarop stond dat koning Albert de rots ook had beklommen. Vanwege de heuvelachtigheid van het terrein ging ik veel minder snel en ik kwam die dag maar tot Wanlin.
Deze heuvels hadden wel als voordeel dat het afdalen wel snel ging. Eén keer haalde ik zelfs 50 km/u.
Tijdens het fietsen kwam ik er ineens achter dat ik nog chocotof's bij me had, die al vanaf het begin van de reis in de stuurtas zaten :)

Woensdag ben ik tot Herbeumont gefietst. Deze avond kwam ik er achter dat ik ook nog een pak kaas en een pak kokosbrood mee had. Ook handig om te weten.

Daarna ben ik naar iets onder Montmédy gefietst, waar ik in het bos heb gekampeerd. Ik had mijn tent net opgezet toen het begon te regenen.

Vrijdag ben ik naar Verdun gefietst, waar mijn moeder ook is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michiel

Actief sinds 29 Sept. 2012
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 14078

Voorgaande reizen:

29 September 2012 - 01 Maart 2013

Fietstocht door Europa

Landen bezocht: