Het begin - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Michiel Jong - WaarBenJij.nu Het begin - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Michiel Jong - WaarBenJij.nu

Het begin

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Michiel

05 Oktober 2012 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Ik ben nu vanaf Paterswolde naar s'Hertogenbosch gefietst.

De eerste dag (zondag 30 september) ben ik vanaf Paterswolde naar Zwolle gefietst. Daar woont mijn tante Marieke. Noord Drenthe was erg mooi, met de Drentsche Aa, en het Balloërveld, maar in zuid Drenthe viel het me wat tegen dat er veel weilanden en akkers met monoculturen waren, en dat er, op het Dwingelderveld na, veel minder natuur was.
Van het stuk door Overijssel heb ik helaas niet al te veel gezien, want toen ik daar aankwam werd het al donker. Toen kwam ik er achter dat mijn voorlicht het niet deed. Uiteindelijk heb ik maar mijn hoofdlamp om mijn stuurtas gedaan, zodat ik wel wat licht had.

De volgende dag ben ik van Zwolle naar Hiekelien (mijn oma) in Holten gefietst. Deze afstand was gelukkig wel goed te doen voor zonsondergang. Die avond heb ik voor de inspiratie nog de film 'Into the wild' gekeken

In Holten nam ik een rustdag. De mensen zijn hier erg aardig, ben ik achter gekomen: Toen ik aan de vrienden van Hiekelien over mijn reis vertelde vroegen ze of ik wel foto's maakte. Toen ik zei dat ik geen camera mee had, zei Riemko, een vriend van Hiekelien, dat hij nog wel een camera had die ik mee kon nemen :)
s'Avonds kwam Christel (schrijf ik het zo goed?) langs. Zij fietste zelf ook veel. Toen ik vertelde dat mijn voorlicht niet werkte haalde ze direct wat lampjes van thuis op. Ik had van haar ook nog wel een betere tas kunnen lenen om mijn tent in te doen, maar die was niet groot genoeg.

Woensdag ben ik van Holten naar Wageningen gefietst.Deze dag had was er veel regen. Het was wel erg mooi om veel over de Veluwe te fietsen. Dit was ook al een klein beetje heuvelachtig, als voorproefje van wat ik in het buitenland tegen ga komen.

Donderdag ben ik naar den Bosch gereden. Ik ben vertrokken zodra de regen as opgehouden en gelukkig was het de hele dag droog gebleven. het was wel weer jammer dat ik veel tegenwind had. In den Bosch ben ik er achter gekomen dat een van de eieren die ik meehad kapot is gegaan en nu door mijn hele tas zit te stinken

  • 05 Oktober 2012 - 17:46

    Sybren:

    Mooie foto's, en uiteraard met dieren!

    Tip: tas in de pan --> scrambled egg ?

    Een heel goede reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michiel

Actief sinds 29 Sept. 2012
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 14057

Voorgaande reizen:

29 September 2012 - 01 Maart 2013

Fietstocht door Europa

Landen bezocht: